МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
/
КОНТРОЛЬНА РОБОТА
з курсу “Управління і прийняття рішень”
тема : покер-планування
Приймання рішень
Всі люди приймають рішення. Надцінні і не дуже. Але роблять вони це постійно - якби ви вели щоденник своїх рішень, то всього за один день він був би списаний від корки до корки. Починаючи який-небудь дрібницею, на кшталт «що спочатку - вмитися або поснідати?» До «в якому банку взяти кредит на покупку машини?».
Рішення подрібніше ви приймаєте поодинці, і, до того ж, не морочитися з приводу того, скільки часу / грошей / енергії від вас буде потрібно для реалізації рішення, які будуть наслідки і т.д. Чого там думати - вирішив чорні в горошок шкарпетки з ранку надіти, значить, так тому і бути. (Або, все-таки, сині із зірочками?)
Рішення побільше ви обговоріть з дружиною, друзями, батьками, почитаєте інтернети, порадитеся з консультантом в магазині - вам потрібно все детально продумати і зважити, адже ви плануєте свій бюджет, свій час, своє життя, врешті-решт!
У серйозних компаніях процесу планування взагалі приділяють пильну увагу - там є спеціальний відділ, який розписує плани виробництва на рік вперед
А як бути тим, хто працює, скажімо, у сфері гнучкого програмування (agile)?
Тут не просчитаешь с самого начала: первого сентября мы нарисуем макет сайта (9:00 — 14:00), потом заказчик его утвердит (14:00-14:01), потом займемся версткой, возникнут небольшие проблемы (14:01 — 17:30 + на проблемы еще 35 минут)... Сдаем проект во вторник, в 16:26 и ни минутой позже!
Гнучка розробка
Гнучка розробка програмного забезпечення (Agile) - вона на те й гнучка, що змушує змінювати пріоритети і ставити завдання по ходу роботи над проектом. Цінність витраченого часу на ту чи іншу задачу тут неймовірно висока. А якщо ще згадати, що звичайно розробляється відразу декілька проектів? Не розрахували - утворилася пробка гірше, ніж на Садовому кільці. Повний параліч. Тому не будемо забувати слова, наведені в наступному епіграфі.
Покер планирования
Гнучка розробка – методологія орієнтована на використання інтерактивної розробки, динамічне формування вимог та забезпечення їх реалізації в результаті постійної взаємодії всередині самоорганізованих робочих груп, що складаються з фахівців різного профілю
Покер планування - це засіб оцінки проектів з розробки програмного забезпечення.
Planning Poker - невід'ємний інструмент планування в гнучкій розробці. Підхід був вперше описаний в 2002 році Джеймсом Греннінгом, співавтором знаменитого Agile-маніфесту.
Підготовка
Для проведення покеру планування необхідно підготувати список обговорюваних функцій і кілька колод пронумерованих карт. Список функцій чи користувальницькі історії описують розроблювальне програмне забезпечення. Карти в колодах мають бути пронумеровані. Зазвичай колода містить карти, що містять числа Фібоначчі, включаючи нуль: 0, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89; інші різновиди колод можуть використовувати аналогічні послідовності. Також знак питання ("?"), що означає не розуміння питання або не достатню кількість аргументів щоб робити якісь висновок, і чашку кави, яка б означала вимога перерви.
Деякими організаціями використовуються звичайні ігрові карти, що включають туз, 2, 3, 5, 8 і короля. Король буквально означає: «Даний пункт занадто великий або його занадто складно оцінити». Викидання короля завершує обговорення пункту в поточному колі (англ. Sprint).
За бажанням, може використовуватися таймер, щоб встановлювати ліміт часу одного кола.
Процедура проведення
Кожному учаснику обговорення видається по одній колоді карт. Всі колоди ідентичні один одному.
Обговорення проводиться наступним чином.
• Ведучий (англ. Moderator), не бере участі в обговоренні, веде збори.
• Менеджер проекту (англ. Product Manager) являє короткі огляди кожного з пунктів. Команда може задавати питання і вести обговорення пропозицій і ризиків. Підсумок обговорення записується менеджером проекту.
• Учасники вибирають по одній ка...